Kesätukka on leikattu ja pakkaaminen Skotlannin nummia varten aloitettu. Lippu on korkealla, vaikka vähän väsyttääkin. Ennätysten vuosi takana!
Ennätysten vuosi takana
Yhä useammassa hankkeessa ja valmennuksessa olemme saaneet mahdollisuuden tukea ja haastaa asiakkaitamme kehittämään tuottavuutta ja työhyvinvointia sekä näitä mahdollistavia osaamisia, kuten johtamisen ja yhteistyön kompetensseja. Olemme innoissamme! Merkityksellisen ja tuloksellisen työn tekeminen tuo sykettä elämään.
Juuriharjan liikevaihto saavutti jälleen uuden ennätyksen, nyt ensimmäistä kertaa yli miljoona euroa. Myös liikevoittomme oli korkein koskaan, 17 % liikevaihdosta. Jos käyt katsomassa lukujamme Kaupparekisteristä, liikevoittoprosenttimme on alhaisempi. Miksi? Siksi, että jaamme joka vuosi pääosan voitostamme kaikkien työntekijöiden kesken yhteisten ja yksilöllisten onnistumisten perusteella. Haluamme varmistaa, että meillä kannattaa ponnistella asiakkaiden hyväksi, jolloin hyvä kehitys on mielekäs asiakkaille, työntekijöille sekä omistajille. Avaan mallia tarkemmin kirjassa Arvovallankumous, luvussa Eettinen johtaminen.
Neljäntenä hyötyjänä työstämme näemme koko yhteiskunnan. Positiiviset vaikutukset syntyvät työmme tulosten kautta, sekä panostuksenamme maailman parantamiseen. Olemme osakassopimuksessa määritelleet, että vähintään 5 % voitosta ohjataan hyväntekeväisyyteen.
Yhtenä strategisena kärkenämme on HaaSS, Happiness as a Self-Service. Se, mitä toisen onnellisuuden eteen voi tehdä, on kovin rajallista, mutta jotain kuitenkin. Osana yhteistä tekemistämme treenaamme yhdessä aina viikkopalaverimme jälkeen. Hiki siinä tulee!
Mistään ei tule mitään, ellette te, asiakkaamme, saa työstämme haluamaanne hyötyä ja arvoa. Tutkimme arvon syntymisen kokemusta eri tavoin jatkuvasti. Tänä vuonna keskeisin hanke oli haastattelututkimus kilpailuedustamme asiakkaittemme silmin. Tutkimuksen toteutti Fundament.
Haastatellut kertoivat mm. että henkilöstön voi antaa käsiimme hyvillä mielin, valmennamme pintaa syvemmältä, olemme asiantuntevia, tilannetajuisia, mutkattomia sekä ratkaisukeskeisiä ja ymmärrämme liiketoiminnallista todellisuutta. Moni toivoi, että aktiivisemmin ehdottaisimme, mitä olisi hyvä tehdä seuraavaksi. Parannamme erityisesti tätä!
Mitä uutta on tulossa?
Monen asiakkaan yhtenä huolena on ollut, miten saataisiin yhä varmemmin ja varhaisemmin tietoa mahdollisista eettisistä ongelmista organisaation toiminnassa. Nyt voimme tarjota tähän ratkaisun. First Whistle on ilmoittajan anonyymiteetin mahdollistava ja turvaava ilmoituskanava erilaisten organisaatioiden käyttöön.
Toinen yleisesti tunnistettu tarve on lean ja johtamisosaamisen kehittäminen niin, että organisaation johtamiskulttuuri pystyy uudistumaan ja lean-filosofia, sekä kehittäminen alkavat tuottaa tulosta. Tähän olemme kehittäneet Lean Leader -ohjelman ja Lean Leader startin. Kannattaa tutustua!
Yksi asia vielä mietityttää: olisiko sittenkin pitänyt jättää vähän pidemmät hiukset? Siellä Skotlannissa kun on kuulemma hyttysiä.
Anteliasta kesää toivottaen,
Erika