NOPEAT LINKIT SISÄLTÖÖN: PALVELU > TIETOTURVA > KÄYTTÖÖNOTTO > HINNOITTELU > ILMOITTAJALLE >
First Whistle – se helppokäyttöisin
Asiakkaitamme
Whistleblowing-ratkaisumme First Whistle on:
Turvallinen
Helppo
Tehokas
Tiesitkö?
First Whistlen käyttöönotto on helppoa ja mutkatonta.
First Whistle on heti käyttövalmis pilvipalvelu, eikä mitään muutoksia IT-järjestelmiinne tarvita.
Halutessanne autamme teitä myös ilmoitusten käsittely- ja eskalaatioprosessien määrittelyssä, sekä henkilöstönne kouluttamisessa. Voitte itse valita, minkä verran tukea haluatte. Kaikki tarvittava apu yhdestä paikasta, lisäapua tarpeenne mukaan. Vuosien kokemuksella tiedämme ja tunnemme keskeiset sudenkuopat. Varmistamme myös, että tiedätte lakisääteiset velvoitteenne. Lisäosia, kuten SSO-konfigurointi, on saatavilla tarpeenne mukaan.
Käyttöönoton vaiheet:
Tilaus sähköisesti tai puhelimitse
Tiedot ilmoitusten käsittelijöistä ja logonne Juuriharjaan.
Ilmoituskanavan tekninen ylösajo
Tällä hetkellä palvelun toimitusaika on 1-2 viikkoa.
Asiakkaitamme
First Whistle on turvallinen
Ratkaisumme on rakennettu tietoturva edellä. Tietoturva-auditointi toteutetaan säännöllisesti ulkoisen auditoijan toimesta.
Teknisen tietoturvan lisäksi olemme panostaneet inhimillisestä virheestä johtuvien riskien torjuntaan monin tavoin. Tämä suojaa organisaatiota sekä ilmoitusten käsittleijöitä vahingoilta.
First Whistlen avulla on helppo täyttää kaikki EU:n whistleblowing-direktiivin vaatimukset.
ILMOITUSKANAVAMME ON:
- Whistleblowing-direktiivin, sekä GDPR-säädösten mukainen
- Tietoturvallinen, tietoturva-auditoitu
- Laiteskaalautuva
- Digipalvelulain mukaisesti saavutettava
- Markkinoiden helppokäyttöisin
Hinnoittelu
First Whistlen hinnoitteluun vaikuttaa:
-
organisaationne henkilöstömäärä
-
kieliversioiden määrä
-
tarvitsetteko tukea esim. käsittelyprosessin määrittelyyn.
Nämä tiedot antamalla saat eritellyn tarjouksen sähköpostiisi. Voit tarpeen mukaan muuttaa tietoja myöhemmin.
Ilmoitusten käsittelijöiden määrä tai ilmoitusten määrä ei vaikuta kustannuksiin.
VAHINKOJEN TEHOKAS RAJAAMINEN
Epäeettinen tai laiton toiminta voi aiheuttaa mittavaa vahinkoa sekä suoraan että välillisesti. Ripeä reagointi estää tilannetta paisumasta suurempiin mittasuhteisiin.
ACFE:n (Association of Certified Fraud Examiners) vuoden 2020 Global study on occupational fraud and abuse -raportin mukaan väärinkäytös tai muu rikkomus havaitaan tyypillisimmin (43%) juuri ilmoituksen perusteella.
Siksi hyvin toimiva ilmoituskanava on paras keino väärinkäytöksistä kertovien, heikkojenkin signaalien havaitsemiseen.
EETTISTEN RISKIEN ENNAKOINTI
Jälkikäteen organisaation on usein helppo tunnistaa tapahtumaketju, joka johti eettisen riskin toteutumiseen ja ne hukatut mahdollisuudet, jolloin suunnan olisi vielä voinut kääntää. Etukäteen nuo hetket tuntuivat vähemmän tärkeiltä tai uskottiin, että aikaa tilanteen korjaamiseen olisi riittävästi.
Kannustaminen whistleblowing-ilmoituksen tekemiseen matalalla kynnyksellä voi tuoda merkittäviä hyötyjä.
Aktiivisesti ilmoituskanavasta viestiminen on myös keino muistuttaa oikein toimimisesta. Samalla on tärkeä mainita, mistä linjaukset toivotusta toimintatavasta eli ajantasainen versio Code of Conductista löytyy.
PALAUTETTA ASIAKKAILTAMME
"Koko järjestelmän käyttöönotto meni niin vaivattomasti teidän kanssa, että haluan kiittää lämpimästi ammattitaitoisesta avusta."
“Käyttöönotto on nyt suoritettu ja täytyy kyllä todeta ettei mikään aikaisempi käyttöönotto ole mennyt yhtä kivuttomasti. Kiitokset!"
“First Whistle on ollut meille erittäin helppo tapa täyttää EU-direktiivin vaatimukset. Käyttöönotto oli nopeaa ja vaivatonta.”
Juuriharjan uusimmat blogikirjoitukset
whistleblowingista ja eettisten riskien hallinnasta kiinnostuneille.